Rgs 11, 2017
311 Views
Komentavimas išjungtas įraše Automobilis meta iššūkį lėktuvui!

Automobilis meta iššūkį lėktuvui!

Written by

Tačiau automobilių greičio rekordų banga dar neatslūgo. 1979 metų gruodžio viduryje. Los Andželo dienraščiai triukšmingai skelbia naują 1190,377 kilometro per valandą! Naujas greičio rekordas Žemėje! Automobilis meta iššūkį lėktuvui! Pirmieji puslapiai mirgėti mirga lenktynininko S. Bareto ir jo automobilio „Budvaizer Rokit” fotografijomis. Pats šio rekordo šturmas tęsėsi 100 dienų, o pasiruošimo išlaidos — 900 tūkstančių

Automobilis gavo „Budvaizer Rokit” vardą dėl to, kad visas jo sukūrimo išlaidas padengė garsi alaus kompanija „Budvaizer”, Pinigų ji nešykštėjo, nes kur rasi geresnę reklamą — viršgarsinis alus?

Tačiau siekiant greičio rekordo, dviem raketiniams „Budvaizer Rokit” varikliams, suprantama, buvo vartojamas ne alus, bet polibutadienas. Jis oksidintas vandenilio peroksidu, kuris perleistas per katalizatorių suskyla vandens garus ir deguonį. įkaitintas iki 1200° C polibutadienas virsta dujomis ir suliepsnoja deguonies sraute. Ši reakcija tetrunka 16-20 sekundžių, tačiau jos metu atsiranda beveik 12 tonų trauka (atitinkanti 48 000 AG galią). Traukai padidinti 2,5-2,7 tonos konstruktorius U. Frederikas automobilyje įrengė dar vieną variklį ,Saidvinder” iš naikintuvo. Beje, spręsti aerodinamikos problemas U. Frederikui padėjo du mokslininkai, ruošę kosmonautų išlaipinimo Mėnulyje NASA programą.

Automobilių supirkimas Vilnius

Šis viršgarsinis ekipažas kartu su kuru ir lenktynininku svėrė 2179 kg (trečdalį viso svorio sudarė kuras ir oksidintojas). Abiejų variklių trauka — 14 700 kG. Šio automobilio-raketos fiuzeliažo plotis vos pusė metro, o ilgis — 11,6 m. Toks mažas korpuso skerspjūvis galimas tik dėl to, kad automobilis turi raketinius variklius.

Sensaciją apie naują “Budvaizer Rokit” pasiektą greičio rekordą pasičiupo daugelio šalių spauda, radijas ir televizija. Lenktynininkas ir mašinos kūrėjai žarstė interviu, kupinus pažadų ir pasitikėjimo. O paskui įsivyravo visiška tyla. Pasklido gandai, kad rekordo nebuvo.

Pirmiausia užsispyrė lenktynių sporto federacija atsisakė registruoti rekordą remdamasi tuo, kad mašina turėjo ne keturis ratus, kaip pridera, o tik tris. Be to, ir ratai neturėjo padangų, o buvo nuliedinti iš aviacinio aliuminio lydinio. O lemiamą smūgį smogė pareiškimas, kad garso greitis palei žemę lygus 1194 km per valandą.

Garso greitis iš tiesų mažėja didėjant aukščiui.

Article Categories:
AUTO

Comments are closed.