Lap 21, 2022
11 Views
Komentavimas išjungtas įraše Blogai valgančių vaikų nemaitinkite riebiu maistu

Blogai valgančių vaikų nemaitinkite riebiu maistu

Written by

Vitamino A yra piene bei jo produktuose, kepenyse, ypač daug žuvų taukuose. Jo organizme gali pasigaminti iš karotinų, kurių yra morkose, salotose, svogūnų laiškuose, petražolėse, rūgštynėse, abrikosuose.

Vitaminas D susidaro, kai odą veikia ultravioletiniai spinduliai, t. y. vaikui būnant saulėje, gryname ore. Šiek tiek vitamino D yra piene, svieste, kiaušiniuose, daug – žuvų taukuose. Vyresniems kaip vienerių metų vaikams žuvų taukų duokite tik gydytojui patarus.

Daug B grupės vitaminų yra rupių miltų ruginėje duonoje, mažiau-pyrage, žirniuose, pupelėse, avižų ir grikių kruopose, mėsoje, kepenyse, piene, kiaušiniuose. Daugiausia B grupės vitaminų yra mielėse.

Nikotino rūgšties (vitamino PP) daug yra juodoje duonoje ir pyrage, morkose, kopūstuose, mažiau – piene, kiaušiniuose, mėsoje, žuvies produktuose.

Trūkstant vitaminų, sumažėja organizmo atsparumas ligoms, ilgiau gyja žaizdos, sutrinka normali nervų sistemos veikla. Sveikiems, valgantiems įvairų maistą, vaikams neduokite vitaminų preparatų. Vitaminų perteklius taip pat žalingas kaip ir jų trūkumas. Vitaminai organizme nesikaupia, todėl jų vaikai turi gauti kasdien su maistu.

Kad vaikas normaliai augtų, labai svarbu maitinimo režimas, t. y. maitinimas kasdien tomis pat valandomis.

Žinokite, kad augalinės kilmės produktai organizmo pasisavinami sunkiau negu gyvūninės, nes juose yra daug ląstelienos. Dėl to vaikai turi būti mokomi gerai, neskubant sukramtyti maistą. Svarbu ir maitinimų skaičius: maitinant vaikus 4 kartus per dieną, organizmas pasisavina iki 84% baltymų, o maitinant 3 kartus,- iki 75%.

Kiekvieno vaiko skonis savitas, bet tai nereiškia, kad jį reikia maitinti tik jam patinkančiais valgiais. Vaikas turi kasdien gauti įvairų, turintį reikiamą kiekį riebalų, angliavandenių, vitaminų ir kitų medžiagų, maistą.

Blogai valgančių vaikų nemaitinkite riebiu maistu, negirdykite grietinėle, nes dar labiau sumažės apetitas. Be to, apetitas sumažėja, kai maiste trūksta vitaminų arba vaikas mažai juda, nebūna gryname ore, ilgai žaidžia karštame ir tvankiame kambaryje.

Paprastai apetitą palaiko įvairus, šviežias, skaniai paruoštas ir netgi estetiškai patiekalas maistas. Vaikas geriau valgo išvėdintame kambaryje, kai ji toje pačioje vietoje nuolat maitina tas pats žmogus, taip pat kai nuo stalo nuimami pašaliniai daiktai, nieko bendra neturintys su valgiu.

Blogiau gali valgyti įtaigūs, nervingi vaikai, nes jiems ilgai išlieka atsitiktiniai nemalonūs įspūdžiai, susiję su maitinimu. Jeigu vaikas blogai valgo, neparodykite, kad tai jus jaudina. Švelniai pasiūlykite pailsėti, o paskui toliau valgyti. Jeigu ir tada jis atsisakys valgyti, nebesiūlykite.

Duokite suprasti, kad valgymas yra malonumas, o kančia arba bausmė. Niekad, vaikui girdint, nekalbėkite apie jo bloga apetitą, nemėgstamus patiekalus, nes jis gali pasidaryti išrankus ir kaprizingas.

Sekite Mus
Article Categories:
Sveikata

Comments are closed.