Lap 23, 2022
8 Views
Komentavimas išjungtas įraše Nėščiųjų ir maitinančių motinų mityba

Nėščiųjų ir maitinančių motinų mityba

Written by

Per žiemos ir vasaros atostogas skatintina, kad mokiniai dalį per atostogas turi tik ilsėtis. Laisvalaikis be konkretaus skirtų visuomenei naudingam darbui. Neteisinga pažiūra, kad poilsis, saikis gulėjimas lovoje, bastymasis iš kampo į kampą ir dalyvauti iškylose, bet dalį laiko gali skirti visuomenei naudingam ilsis, o tinginiavimas.

Mokinys per atostogas turi ir pažaisti, ir darbui. Labai patartina mokiniams padirbėti kaime, t. y. prižiūrėti daržus, sodus, padėti šienauti, rugiapjūtės metu ir kt. Fizinis darbas jiems nekenkia, tik dar labiau užgrūdina ir padeda fiziškai sustiprėti. Kai vaiką pasiųsti į kaimą nėra sąlygų, galima ir mieste rasti darbo, kuris nukreiptų vaiko veiklą naudinga linkme.

Nėščiųjų ir maitinančių motinų mityba. Viso nėštumo, o vėliau ir kūdikio maitinimo laikotarpiu maistas turi būti įvairus, pilnavertis, vitaminingas. Kasdien valgykite pieno produktų, liesos mėsos ir žalių daržovių. Nėštumo pradžioje dažnai norisi rūgščių ir sūresnių valgių (raugintų kopūstų, agurkų, marinuotų daržovių, kartais česnakų, krienų, svogūnų ir kt.). Juos galite valgyti, tik žinoma, saikingai.

Daug būnant gryname ore ir dirbant pakankamai judrų darbą, nėštumo pradžioje gali padidėti apetitas. Maisto kiekio labai nemažinkite, tik venkite saldumynų ir miltinių patiekalų. Vietoj jų daugiau valgykite vaisių ir daržovių. Atsisakykite natūralios kavos ir stiprios arbatos.

Antroje nėštumo pusėje mažiau valgykite mėsos, mėsiškų sriubų, aštrių patiekalų, ribokite skysčių ir druskos kiekį. Paskutinį nėštumo ketvirtį atsisakykite rūkytų, konservuotų mėsiškų patiekalų, bet kokių aštrių prieskonių (garstyčių, pipirų, krienų). Mėsą valgykite tik virtą.

Valgykite šviežiai pagamintą maistą 4-5 kartus per dieną. Venkite sunkiai virškinamo ir abejotinos kokybės maisto.

Nuo pat nėštumo pradžios svarbu valgyti daug baltymų turinčių maisto produktų: liesos mėsos ir žuvies, kiaušinių, varškės, sūrio, grietinėlės, pieno, žirnelių, pupelių, pupų. Per dieną išgerkite 0,4-0,5 1 pieno, suvalgykite 150-200 g mėsos, vieną kiaušinį, apie 200-250 g daržovių, 100-200 g vaisių (geriau šviežių), iki 300-400 g bulvių.

Jeigu esate jautrios kuriems nors maisto produktams, pavyzdžiui, kakavai, šokoladui, apelsinams, mandarinams,-jų atsisakykite. Venkite rūgštynių, rabarbarų, žemuogių ir braškių, nes juose yra daug oksalatų, nuo kurių pasunkėja inkstų darbas.

Riebalai teikia daug energijos. Per parą suvalgykite apie 15-20 g sviesto (geriau nesūdyto!), 10-15 g aliejaus, apie 10 g taukų, 20-30 g grietinėlės ar grietinės.

Sekite Mus
Article Categories:
Sveikata

Comments are closed.