Lie 9, 2022
19 Views
Komentavimas išjungtas įraše Kavos šalis: Kolumbija

Kavos šalis: Kolumbija

Written by

Kolumbija yra valstybė Pietų Amerikos šiaurės vakaruose, jos pakrantes skalauja Ramusis vandenynas ir Karibų jūra. Už pakrančių lygumų plyti trys Andų kalnų grandinės, atskirtos aukštais slėniais ir plynaukštėmis. Daugiausia apgyvendintų Kolumbijos miestų yra šalies centre ir šiaurinėje pakrantėje. Į pietryčius plyti prerijos, o toliau – Amazonės džiunglės. Kolumbijoje vyrauja atogrąžų klimatas, nors temperatūra kinta priklausomai nuo aukščio.

Huilos regionas

Pagrindiniai žemės ūkio produktai yra kava, cukrus, bananai, medvilnė ir gėlės. Iš naudingųjų iškasenų daugiausia išgaunama anglies, nikelio, aukso, sidabro, platinos ir smaragdų. Pramonė daugiausia susijusi su naudingųjų iškasenų ir žemės ūkio produktų perdirbimu. Nepaisant plataus žemės ūkio produktų ir eksporto asortimento, su Kolumbijos identitetu labiausiai susijusi kava. Tačiau vietinis kavos suvartojimas yra stebėtinai mažas tokiam identifikavimui.

Šaliai taip pat svarbi kilmės specifikacija. Kolumbijos kava tikriausiai yra pirmoji, kuri ateina į galvą, kai kalbama apie aukštos kokybės kavą, galbūt todėl, kad būtent Kolumbijos kavos pramonė iškėlė idėją diferencijuoti kavą pagal kokybę ir kilmę: tai buvo 1959 metai. Tais metais gimė Juanas Valdezas.

Šiandien vienas didžiausių Kolumbijos kavos gamybos iššūkių yra logistika. Neramumai gali lengvai paveikti kavos gabenimą uostais ir keliais.

Tik arabica

Kolumbijos kava viena iš nedaugelio kavos rūšių pasaulyje, kurios kiekis tiekiamas ištisus metus. Tai lemia privilegijuota vieta po ekvatorine linija, kuri užtikrina idealias oro sąlygas.

*Kai kuriose vietovėse atliekami bandymai su Robusta kavos rūšimis.

Istoriškai Europa ir Jungtinės Amerikos Valstijos visada buvo didžiausia Kolumbijos kavos eksporto rinka. Šiandien taip nebėra, nes Europos pramonė sumažino jos dalį savo mišiniuose daugiausia dėl kainos ir po to, kai išmoko pakeisti kolumbietiškus komponentus savo mišiniuose.

Malonu žinoti

Kolumbija yra didžiausia plautos kavos gamintoja pasaulyje ir trečia pagal dydį kavos gamintoja pasaulyje po Brazilijos ir Vietnamo. Tačiau darbo jėgos trūkumas kavos pramonėje Kolumbijoje paprastai yra problema, ypač mažų rinkos kainų laikotarpiais, kai darbo jėga gali būti lengvai viliojama imtis darbo kituose segmentuose.

Naujos kavos augintojų kartos vis mažiau suinteresuotos tęsti kavos auginimo veiklą. Jaunimas verčiau ieško geresnių galimybių miestuose.

Naudojamos šios pagrindinės veislės: Castillo, Colombia ir Caturra.

Pagal regioną

Tradiciškai visos kavos buvo parduodamos kaip: Armėnija/Medellin Excelso. Nuo kelerių metų pastebima tendencija kavą dažniau pardavinėti pagal regioną. Labiausiai paklausūs tapo Kaukos, Santandero, Huilos, Tolimos, Antokijos ir Nariño regionai.

Kolumbijoje auginami 2 skirtingi augalai: Pagrindinės kultūros ir Mitaca. Skirtinguose regionuose šių pasėlių laikas nebūtinai sutampa.

Neseniai buvo sukurtas ekologiškesnis kavos plovimo būdas. Tradicinėje “benificio” plovykloje 1 kg žalios kavos nuplauti sunaudojama 40 litrų vandens. Naujoje ekologiškoje plovykloje šis kiekis sudaro tik 0,6-2 litrus, nes vanduo naudojamas pakartotinai. Šis naujas metodas yra labai naudingas ekologiniu požiūriu, tačiau kokybės požiūriu susidaro įspūdis, kad šis procesas nėra toks naudingas: galbūt dėl šios priežasties Kolumbijos kavos šiuo metu taip greitai išbluksta.

Oficiali įstaiga: Nacionalinė Kolumbijos kavinių federacija (Federación Nacional de Cafeteros de Colombia (FNC)).

FNC priklauso Kolumbijos kavos augintojams (Cafeteros), kurių yra daugiau kaip 500 000.

FNC atlieka labai svarbų vaidmenį visame Kolumbijos kavos versle, juo labiau kad ji yra ir reguliuojanti institucija, ir eksportuotoja.

Dar visai neseniai ūkininkams buvo garantuojama minimali kaina už nustatytą standartinę kokybę. Kartais ši garantuota kaina pesais buvo koreguojama atsižvelgiant į tarptautinės rinkos aplinkybes ir taip buvo saugiklis, apsaugantis nuo svyruojančių ir nenuspėjamų kainų. Ūkininkams buvo užtikrinta, kad FNC bus pirkėjas už minimalią kainą.

Dabar minimalios kainos nebėra. Vietinės kainos svyruoja priklausomai nuo tarptautinių rinkų. Šios politikos finansinį aspektą valdo Fondo Nacional Del Cafe, kuris, naudodamasis FNC infrastruktūra, organizuoja lėšų paskirstymą augintojams.

Nuo 2002 m. mokestį už kavą moka kavos gamintojas, todėl eksportuotojai moka kainą be mokesčių, kuriuos federacija renka vyriausybės ir kavos augintojų atstovų nurodytiems tikslams.

FNC eksportuojama kava sudaro 30 % viso Kolumbijos kavos eksporto. FNC valdo daug malūnų visoje šalyje ir turi didelius sandėlius kavai saugoti, pavadintus “Almacafe”. Be to, uostuose jie atlieka kiekvieno iš šalies išvežamo maišo, įskaitant privačių siuntėjų eksportuojamą kavą, kokybės kontrolę.

Be rinkodaros funkcijos, FNC atlieka svarbų vaidmenį ir daugelyje kitų sričių: moksliniai tyrimai, agronominė parama ir techninės konsultacijos.

Siekdama populiarinti Kolumbijos kavą visame pasaulyje, FNC naudoja visas turimas šiuolaikinės rinkodaros ir reklamos priemones. Juan Valdez” logotipas tapo žinomas žmonėms visame pasaulyje, todėl “Cafe de Colombia” tapo labiau žinoma.

Privatūs eksportuotojai

Privatūs eksportuotojai visus savo eksporto pardavimus turi registruoti FNK. Jie taip pat konkuruoja su FNC dėl kavos žaliavos pirkimo iš augintojų.

Skirtumas tarp augintojams mokamos kainos ir eksporto kainos padengia ne tik eksportuotojų sąnaudas ir maržas, bet ir įvairius mokesčius bei įmokas, kurie reguliariai keičiasi. Dėl šios labai sudėtingos ir itin reguliuojamos kainodaros sistemos eksporto sąnaudų apskaičiavimas yra labai pavojingas.

Šviežių kavos pupelių galite užsisakyti su Cofmos prekiniu ženklu.

Sekite Mus
Article Categories:
Įdomybės

Comments are closed.