Lie 7, 2021
263 Views
Komentavimas išjungtas įraše Žiguliai – tuometinio laiko pažanga

Žiguliai – tuometinio laiko pažanga

Written by

„Zigulių” pavarų dėžė keturlaipsnė, visiškai sinchronizuota. Jos karteris iš aliuminio. Pavarų perjungimo svirtis — grindyse. Priekiniai automobilio ratai turi savarankišką spyruoklinę pakabą ant skersinių svirčių ir teleskopinių amortizatorių. Užpakalinė pakaba — priklausoma. Užpakalinis tiltas pakabintas ant spyruoklių, o ne ant lingių, amortizatoriai yra ne pakabos spyruoklių viduje, bet greta.

Priekinių ratų stabdžiai diskiniai, o užpakaliniai — trinkeliniai su aliuminio būgnais ir vidiniais ketiniais žiedais. Mašinoje įrengta priekiniams ir užpakaliniams ratams atskira hidraulinė stabdžių pavara; tai pažangus konstrukcinis sprendimas, kuris užtikrina didesnį saugumą, nes ir gerai prižiūrimi stabdžiai gali sugesti.

Šis automobilis nesukelia daug rūpesčių ir keblumų eksploatacijos metu. Kas naujo padaryta šiuo požiūriu „Ziguliuose”? Aušinimo sistemoje naudojamas specialus neužšąlantis skystis, kuris neužverda ir neputoja, o pakeisti jį reikia tik pravažiavus 60 tūkstančių kilometrų. Pakabos, vairavimo sistemos ir kardano šarnyrų per visą automobilio tarnavimo laiką nereikia tepti. Karteryje tepalą reikia keisti pravažiavus 10 tūkstančių kilometrų, o pavarų dėžėje ir užpakaliniame tilte — 30 tūkstančių.

Tepalo filtrą ir popierinį oro filtro elementą reikia keisti ne dažniau kaip kas 10 tūkstančių kilometrų. Taigi vairuotojui mašinos nereikia techniškai prižiūrėti 10 tūkstančių kilometrų. O tai yra vidutinė metinė individualaus automobilio rida. Automobilyje įrengti saugos diržai, įdėtas priekinis trisluoksnis stiklas, prietaisų skydas aptrauktas minkšta medžiaga

„Žiguliai” turi erdvų ir patogų penkiavietį saloną. Pagal savo matmenis automobilis yra labai kompaktiškas. Tai rodo ir nedideli jo gabaritai. Dėl to transporto sraute arba stovėjimo vietoje jis teužima minimalų plotą. Konstruktoriai teigia, jog „žiguliai” iš vidaus atrodo didesni negu iš išorės.

Labai svarbu šiuolaikinio automobilio ir bagažinės talpa. Ilginti automobilį ir didinti jo užpakalinės dalies svorį netikslinga. Kad padidėtų bagažinės talpa, giliau įleidžiamas dugnas, benzino bakas yra ne po bagažine, o dešiniajame užpakaliniame sparne, atsarginis ratas — kairiajame užpakaliniame sparne. Tai kompromisinis-sprendimas.

Kurdami šios mašinos prototipą konstruktoriai pasirinko klasikini komponavimą — variklis priekyje, varantieji ratai užpakaliniai. Toks pasirinkimas taip pat kompromisinis: atsižvelgta į vartotojų poreikius, konstruktorių pasiūlymus, technologų reikalavimus, ekonomistų apskaičiavimus.

Automobilių supirkimas Kaune

Volgos automobilių gamykla auga nepaprastai sparčiai: 1970 m. rugpjūčio mėn. buvo pagaminti pirmieji automobiliai VAZ-2101 „Ziguliai”, po trejeto metų — 1973 m. gruodžio 21 d. — milijoninis automobilis. Toliau gamybos tempai dar labiau spartėjo: 1979 metų lapkričio mėn. išleidžiami citrininės spalvos „Žiguliai”, ant kurių kėbulo švytėjo skaičius 5 000 000.

Dabartiniu metu Toljačio gamykla išleidžia aštuonių pagrindinių modelių automobilius: VAZ-2101, 2102, 2103, 21013, 2106, 2121, 2105, 2107.

Article Categories:
AUTO

Comments are closed.